Maandag 22 november 21e wandeldag

22 november 2021 - San Pedro de Rozados, Spanje

Was de bedoeling om met een taxi naar het eindpunt van gisteren te gaan naar het Kruis van Santiago. Dit lukt niet er is geen vervoer. Wat nu? Besloten wordt de helft van de route te lopen en dan terug naar ons overnachtingsadres. Het sneeuwt een beetje wanneer we vertrekken rond 9.30 uur. Het is koud min 3 graden. We zitten natuurlijk hoger in de bergen. Handschoenen aan, muts of haarband, sommige trekken de regenbroek aan voor extra warmte. Ik draag trui met lange mouw, t shirt erover, vest en donsjas, legging onder de broekrok en gamachen aan. Houden de schoenen beetje droog en de onderbenen warm.

8E0E0529-780E-44D1-8DE7-0EADF2C0A061

Gisteren samen met Lydia was dit stuk van de route aangenamer om te lopen. Niet zo koud, met af en toe een straaltje zon, dan ziet de omgeving er vriendelijker uit. Om ergens te pauzeren langs de weg is geen optie. Mieke vraagt aan een boer in het gehucht Cazadilla de los Mendigos ( staat op de muur van deze grote boerderij)  die bezig is varkens te verplaatsen naar een ander weiland, of hij een mogelijkheid heeft waar we droog kunnen zitten. Dat kan. Een grote poort wordt opengemaakt en we kijken uit op een stenen, modderige met mest bezaaide binnenplaats waar een paar kleine stiertjes staan.

9F8A7D6D-B75C-41E5-B5E7-22B9CFE4F93C0D8B51BD-5E51-4170-9C78-A2E89DD3DE1E

Kleine zwarte varkens lopen tussendoor. Om hier iets te eten vind men niet zo’n goed idee. We gaan terug en stappen flink door om warm te blijven. Lopen nog een rondje dorp waar geen mens te bekennen is. Marja wil graag de plaatselijke Albergue bekijken en loopt zonder dat ze er erg in heeft op een weg waar net nieuw beton is gestort. Begrijpelijk de hilariteit, ze zakt er mooi in.

1A69F4CC-D4E1-48C9-B1AC-F4842C7C8C41

Schoenen en regenbroek onder de cement. Ze laat voor altijd haar voetstappen achter in San Pedro de Rozados😀Helaas geen werklui te bekennen om van deze misstap melding te maken. Rond 14.30 uur zijn we in onze Caza Rural, drinken en eten een klein hapje, het sneeuwt nog buiten en straks om 20 uur heerlijk samen eten😊 Morgen laatste wandeldag op weg naar Salamanca🤓

1. Ellen:
    22 november 2021
    Wat heb je jullie avonturen weer smakelijk verteld Miets....zit jullie reis er bijna op...we gaan je verhalen nog missen. Slaap lekker voor zo en succes voor jullie laatste wandeldag morgen👍😘
  2. Irma Schrooyen:
    22 november 2021
    Morgen de laatste wandeldag!
    Geniet ervan! Ik heb echt genoten van je verslagen en ben al heel nieuwsgierig naar je verhalen als je thuis bent.
    Groetjes en goedenacht!
    Irma
  3. Liesbeth:
    22 november 2021
    Miets weer een ervaring rijker kom je terug. Geniet van je laatste wandeling, omgeving en gezelschap, toppertje
    Liefs Liesbeth