Maandag 3 oktober

3 oktober 2022 - Parijs, Frankrijk

Dan is het zover. Mijn zwager Gerard brengt mij naar  station Roermond. Lydia is er al, gebracht door dochter Lien. 7.32 uur vertrek trein naar Utrecht. Aankomst 8.52 uur. Marja is er al. Barend heeft haar vanuit Amersfoort met de auto naar Utrecht gebracht. Trio camino is compleet 🤓 Vertrek  Flixbus vanaf het Westplein rond 9.45 uur. De Engelse chauffeur scant het instapticket. De rugzak 🎒 doen we zelf onderin de bagageruimte. Tussenstop Breda en Gent in België. Een grote diversiteit aan nationaliteiten zitten in de bus. Zit naast een mevrouw die alleen Frans spreekt. Laat ik dat nou net niet spreken😩Langs de ring in Parijs zien we allerlei gammele onderkomens. Wie zal hier wonen? Aankomst Parijs busstation op Place de Bercy om 16.40 uur. Relaxte busreis tot nog toe. Het is een immens complex onder de grond waar veel Flixbussen staan. Het krioelt er van mensen. Wordt al direct gevraagd of we een taxi nodig hebben. Nee we gaan stukje lopen.

D01E9086-53D6-4251-BDB2-B122993FC2D3

Brug over de Seine op zoek naar tentje om iets te drinken en te eten. Eten kan pas vanaf 18 uur. Nemen vast koffie en thee. €4,- per kopje. Het water is niet warm, dus voor mij een nieuw kopje heet water. Het theezakje wordt terug gedaan. Zuinigheid? Gaan opzoek naar ander restaurantje langs de Seine. Wordt een Libanees Iranees eettentje . Ik kies voor een assiette (bord) vegetaries eten.  Terug naar het busstation. Overal sportende mensen in het park waar we doorlopen. Spreekt de Duitse Emma mij aan of wij met de bus naar Porto gaan. Is voor haar de eerste keer met de Flixbus en ze vraagt of ze bij ons mag blijven. Geen probleem. Ze gaat een vriendin bezoeken die in Santander studeert. Zelf studeert ze kunstgeschiedenis in Giesen bij Frankfurt. Precies om 20.30 uur vertrekt de bus. We hebben alledrie een bank voor ons alleen.

1. Titia:
    3 oktober 2022
    Een hele onderneming zo reizen. Maar als je maar goed aankomt.
    Fijne reis naar Spanje👍👍
    Groetjes vanuit Galicie,Cee
  2. Anny:
    3 oktober 2022
    Miets goed om te horen dat het tot nu toe goed is gegaan, succes.
  3. Annelies Giesen:
    3 oktober 2022
    Hallo Miets. Ook de heenreis is al een avontuur. Ik kijk al uit naar je volgende verhalen. Bon camino op de Del Norte.
    Annelies
  4. Karin:
    4 oktober 2022
    Miets, de eerste dag was al een mooie belevenis voor jullie 3. Heel veel wandelplezier.
  5. Twan:
    4 oktober 2022
    Daag Miets, altijd leuk om te verslagen te lezen. Heel veel wandel plezier!
  6. Marianne:
    Veel plezier gewenst.