Dinsdag 9 april dag 21. St. Jean Pied de Porte-Orgères

9 april 2024 - Orgères, Frankrijk

Vandaag is werkelijk de 10e verjaardag van Maxim, onze oudste kleinzoon, de trots van They waar hij zoveel als mogelijk mee heeft ondernomen.

d44535ff-acdb-4c1d-bc94-c9de9e7493c0

Albuerge Beilari staat op het bord is een wifi free house. Ze kiezen voor FDC is Familie Direct Contact. Je kunt naar buiten gaan naar het pelgrimskantoor voor Wifi 😉. Gisteravond nog een lang gesprek gehad met de Franse verpleegkundige Camilli uit Bordeaux die vanaf morgen haar camino gaat beginnen. Ze spreekt voor twee in rap Engels. Ze werkt op de intensive care ‘s nachts 12 uur achter elkaar. Hierdoor heeft ze vaker vrije dagen. 14 dagen geleden was ze nog in Lapland. Nu gaat ze in 27 dagen de camino lopen. Alle etappes uitgerekend en gekeken waar slapen mogelijk is in haar tent. Heeft brander, kookpot en droog eten mee. Dat laat ze me allemaal zien. Maakt veel wandeltochten met tent. Wanneer het regent gaat ze in een Albuerge slapen.

IMG_0583

Aan tafel met het familie eten voor 1 dag zitten weer verschillende nationaliteiten. USA Miami, Engeland, Duitsland, Denemarken, Spanje, Litouwen , Frankrijk en Nederland.

IMG_2121IMG_0592

Eerst een welkoms drankje en het spel met voorstellen gaat beginnen, ieder zegt zijn naam en gooit de denkbeeldige bal naar een ander.

IMG_0584

Dan in 4 woorden wat je zoekt op de camino. Het echtpaar uit Miami is 2 jaar geleden hun 25 jarige dochter verloren door suïcide. Vandaag 10 april op haar geboortedag gaan ze starten met lopen. Santiago zo heet de man gaat 2 weken met zijn vrouw Michelle mee en dan naar huis, waarna zij verder loopt. Dat is de bedoeling. Beiden hebben een stevig postuur, genoeg om mee te sjouwen. Hebben wel geoefend 23 km was het meeste en dan over vlak land. In Miami zijn geen heuvels. Michelle zegt niets uitstellen tot morgen. Deze tocht was al langer gepland samen met hun dochter, dat ging dus niet meer. Een emotioneel moment aan tafel levert hun verhaal op. Zo heeft ieder z’n eigen reden om te lopen. Het is reuze gezellig aan de grote tafel. Eten is hetzelfde als zaterdag met chocolade pudding na ipv yoghurt. Alles vegetarisch en het smaakt voortreffelijk. Precies om 6.45 uur wordt ik gewekt door de zingende nonnen. Na het ontbijt neem ik afscheid van iedereen.

IMG_0591IMG_0590IMG_0582

Schrijf wat in het gastenboek en ga rond 8 uur in de stromende regen naar mijn auto.

IMG_0595IMG_0596

Wat heb ik geluk gehad met wandelen. Onderweg naar Orgères trotseer ik nog veel regenbuien, zoveel dat de ruitenwissers het soms niet aankunnen. Rond 17 uur arriveer ik bij Marie-Jo waar ik hartelijk welkom ben. Nu kan het heerlijk niksen beginnen.

IMG_0603

En ik ben een ervaring rijker 🤓
Dank aan al mijn volgers voor jullie reacties. Dit is dan ook mijn laatste verslag en ik eindig met deze woorden.

Laat nooit iemand anders die niet in jouw schoenen heeft gelopen , jou vertellen hoe jij je veters moet strikken.
Groet Miets Willems 🍄🍄🍄🍄

1. Annie:
    9 april 2024
    Miets ik heb met veel plezier jouw verhalen gelezen, bedankt, , kom goed thuis.🍀🥰
  2. Annie:
    9 april 2024
    Hoi, gefeliciteerd met je kleinzoon, sorry net vergeten 🙈
  3. Noud Jacobs:
    9 april 2024
    Je leven is weer een stuk verrijk Miets met dit avontuur. Vooral niet achter de geraniums gaan zitten en blijf dit soort ondernemingen oppakken.
  4. Marjan:
    🥾💪😢😉🌨️☀️🥀🥀🕯️🙋🙋🙋
    Dat is de Camino,
  5. Mien Olislagers:
    9 april 2024
    Hoi Miets heel erg bedankt voor je fantastische verhalen , belevenissen het was net of ik bij je was ik heb genoten van je hele wijze woorden.
    En Oma gefeliciteerd met je jarige kleinzoon 🎂de trots van jouw geweldige man They geniet nog even bij je vriendin en een goede veilige terug reis bedankt en een knuffel van Mien. 😘
  6. Marianne:
    9 april 2024
    Nog gefeliciteerd met je jarige kleinzoon. Voorspoedige terugreis gewenst.
  7. Marja:
    9 april 2024
    Ha Miets, gefeliciteerd met je kleinzoon!
    Een mooie reis door Frankrijk.
    Een goede thuiskomst.
  8. Peter:
    Miets,

Geweldig jouw verslagen. Je bent weer een ervaring rijker. Wat jij doet doe ik je niet na.
    Zoals Annie zei : Kom goed thuis en we zien ons.
  9. Hanny:
    9 april 2024
    Miets gefeliciteerd met je kleinzoon.
    En wat n prachtige spreuk.
    Het is een waarheid als n koe.
    Geniet nog van t niks doen en kom veilig terug in Kessel. Kunnen we weer kaarten!!
  10. Toos:
    9 april 2024
    Miets,geniet nog in Bretagne en goede terugreis naar Kessel.
    De tas met “de Limburger “van jouw afwezige weken staat klaar,en als je tijd overhoudt kan je weer bij lezen.
  11. Titia:
    10 april 2024
    Gefeliciteerd oma met je kleinzoon👍🥰🥰
    Je bent weer velen ervaringen weer rijker geworden🙏🙏
    Fijn om weer mee te hebben kunnen lezen met al jou ontmoetingen en emoties💖
    Inderdaad laat nooit iemand anders jou veters laten strikken🤭😜👍
    Geniet nog even van het niksen. En dan weer terug naar huis🏠🏠
    Rij voorzichtig🚗🚗 en kom weer veilig thuis👍🙏
  12. Annelies Giesen:
    10 april 2024
    Ha Miets, gefeliciteerd met je kleinzoon. Bedankt voor je dagelijkse verslagen, ik zal ze zeker missen. Een veilige thuisreis, ontspannend bezoek bij jouw vriendin en tot ziens.
  13. Twan:
    10 april 2024
    Hoi Miets, dank weer voor je mooie inkijk, verhalen gedurende dit Camino avontuur. Rust lekker uit. Gefeliciteerd met je kleinzoon. They zou trots op je zijn geweest. (weet het zeker!)
  14. Anne-Miek:
    10 april 2024
    Miets dank voor het mee mogen beleven van je belevenissen!!! tot ziens in NL
  15. Dorine Niessen:
    10 april 2024
    Leuk allemaal gelezen te hebben .en goede terug reis tot gauw
  16. Veronic Thiessen:
    10 april 2024
    Hoi Miets, met plezier heb ik je belevenissen gevolgd, heel indrukwekkend en we zijn nooit te oud om te leren, dankjewel en geniet van alles wat er komen gaat, je verdient een heel grote pluim op je hoed.
  17. Gert:
    10 april 2024
    Op Leon zijn 44 verjaardag lees ik jouw laatste verslag. Mooi geschreven allemaal. Veilige terugreis naat Kessel.
    Groetjes van Aries en Gert.
  18. Riny:
    Hoi Miets
    Mooi om je hele avontuur weer mee te hebben mogen beleven door jouw fantastische verhalen.
    Het zit er weer bijna op, dus geniet nog van de laatste dagen bij je vriendin en kom weer veilig thuis.
    Tevens nog gefeliciteerd met je kleinzoon.
    Groetjes Riny
  19. Marian Rijksen:
    11 april 2024
    Geweldige ervaringen weer, goeie reis terug!
  20. Thea:
    12 april 2024
    Sluit me weer helemaal aan bij de vorige reacties.
    Vond het weer schitterend,indrukwekkend en groot Chapeau‼️
    Heerlijke verhalen van de mede pelgrim.
    Nog Gefeliciteerd met je kleinzoon 😍👍
    P.S.Gelukkig kan ik mijn eigen schoenen nog strikken🤗
    Met extra lieve groetjes erbij😍👍😘‼️
    Grote dank 🙏🏻❤️

Jouw reactie