Maandag 8 November 7e wandeldag

8 november 2021 - Zafra, Spanje

Fuenta de Cantos naar Puebla de Sancho Pérez 22 km

In het appartement van afgelopen nacht had ik een mooie grote kamer. Helaas kon er geen raam open, gebarricadeerd met houten lambrisering. Reden de warmte en kou buiten houden? Net zoals een schot voor de voordeur of een 5 ltr

BBBD7851-F645-4B89-9D33-27FB1C64817B

fles ervoor zodat honden niet tegen de voordeur plassen. Zo heeft ieder land zijn eigen gewoontes en gebruiken. Kon in begin van de nacht niet in slaap komen van de koude voeten. Mijn

ACE36916-BE28-4434-8F95-0F8F4E412378

nieuwe merinowollen sokken hebben het na 7 wandeldagen al begeven. 2 mooie gaten die ik mooi bij elkaar getrokken heb. Morgen uitproberen of het oké is anders neem ik van dit paar afscheid 😊We ontbijten weer in een bar, vol met luidruchtige oudere mannen en een enkele vrouw en dat op een

ECBFB1C4-F753-4DB7-8B06-704F7E7FD7FE

maandagmorgen. Het is rond 9 uur 8 graden, prima wandelweer. Al onze mede pelgrims komen we vandaag tegen. Heike uit Duitsland, Erika en haar vader Carlos uit Italië, de Italiaan Dario en zijn Litouwse vriend. Allen lopen door tot Zafra een dorp 4 km verder. Onderweg in Calzadilla de los Barros halen we een stempel

2373AEFA-B889-42D6-8506-023064212DD9

in het gemeentehuis, gaan naar de wc en tappen vers water. Bij de bakker vers brood en op het

D238A253-ECAC-4B2F-B1BF-B6F235C33620

pleintje bij de kerk korte pauze. De kerken onderweg zijn  tot nu toe niet  open. De route van vandaag gaat over een veldweg door op en neergaand akkerland. Een boer ploegt zijn land. Roofvogels vliegen erboven. Je ziet geen enkele meeuw hier 😀Wijngaarden en olijfboomgaarden wel. Men is bezig met het machinaal oogsten van olijven met behulp van een soort drilboor op een accu en een riek waarmee ze langs de takken strijken zodat de olijven op de grond op een net vallen dat door 2 personen om de volgende boom wordt getrokken. Dit alles in een rap tempo. De werkers kwamen allen uit Roemenië. In het dorp zie ik een fabriek waar de olijven gewogen en daarna gestort worden

921EE6AE-2C46-485D-BC9C-133A00DDB63FAD53C464-DDD4-483E-926B-F506FE6A1099

via een rooster in een grote trechter. Dan via een  lopende band waar ze in een schudder belanden en waar de blaadjes zoveel mogelijk achterblijven. Via weer een opvoerband gaan ze de fabriek in om geperst te worden en waar ik natuurlijk niet kan kijken.  Onderkomen van vannacht is een eenvoudig dorps hostal.

7DFBCBB9-D83C-4A86-AA0F-0C39BB74838A

2 persoons kamer hebben we weer. Hier kunnen we vanavond eten en morgenvroeg ontbijten. Prima plek.

1. Marianne:
    9 november 2021
    Leuke verslagen Miets met bijbehorende foto's. Geniet van het wandelen en de natuur.
  2. Titia:
    10 november 2021
    Wat een luxe, grote bedden.
    Heerlijk zo te slapen.🛌🛌
    Wat jammer van je kousen en al zo snel!!!😡
    Wel veel lange wegen zo te zien maar wel mooi👍
    Buen camino voor iedereen😇🙏