De route, zondag, maandag en dinsdag 31 okt-1 nov.-2 nov 2021

2 november 2021 - Guillena, Spanje

348D98B0-480B-4326-BCB1-928D45BBC56BRugzak gepakt en klaar voor vertrek😊Geborduurde pelgrim

Zondag 31-10 Ipv rennen: Wat neem ik mee in de rugzak en wat blijft thuis. Veel spullen lagen al klaar op bed op zolder. Na 4 uur wikken en wegen ( letterlijk wegen op klein bak weegschaaltje) rugzak gepakt. De  geborduurde pelgrim erbovenop vastgeknoopt met rood wit blauw lint ( uit de Kringloopwinkel) lijkt het een zware rugzak. Klopt 9kg. Ga niet meer uitpakken en laat alles mooi erin. Zie wel hoe het zal gaan met wandelen. Koen heeft me het gezondheidspapier SPTH ( Spain Travel Healt) voor Spanje uitgeprint en de QR code van de Corona vaccinatie. Dit alles is nodig om te kunnen vliegen.
‘s Middags naar Echt Allerzielen bezoek kerkhof waar mijn ouders liggen begraven . Graf tip top in orde verzorgd door Toos en Nan. Tref ik oud buurmeisje Carla en haar man Peter nog. Jaren niet gezien. Dan naar Jeanne in Linne samen met broer zussen en partners traditioneel koffie, rijstevlaai met slagroom en abrikozen kruimelvlaai eten. Maak nog een ommetje door Linne waar net zoals in mijn dorp ergernis nr. 1 op de stoep ligt? Ondanks posters achter de ramen van : Ben je een goede baas *dan heb je altijd een zakje bij je * let je op * en neemt alles mee naar huis. Veel baasjes kunnen wrsch. niet lezen😩
‘s Avonds uit eten bij Heeren aan de Maas.

Maandag 1 november. Het is bijna zover. Eerst nog dwingende mail van de RABO beantwoorden over ontbrekende gegevens die men nodig heeft voor 15 november. Had ik vorige week al willen beantwoorden. Via app lukte dit niet, dus bellen. Wachttijd langer als 15 minuten. Dacht ze zoeken het maar uit of ze bellen me maar. Nee hoor weer mail. Probeer nog 1x. Kortere wachttijd gelukkig en zelfs doorverbonden naar Limburg😊 Krijg de papieren via mail, invullen ondertekenen en terug sturen. Gelukt. Probleem minder. Leon brengt me naar vliegveld Eindhoven waar de hele club van 5 medewandelaars rond 13.30 uur bij elkaar is. Mieke Lydia Marja Tiny Elly en ik. Ervaren lopers zo te zien wat betreft kleding en rugzak 🎒. Of dat zo is kom ik nog wel achter. Mondkapjes plicht is weer ingevoerd op vliegveld en in vliegtuig. Vliegen met Transavia

0EBB0FF4-C4B5-45D4-B4A2-E2AF867FA472

naar Sevilla HV5085 om 15.50 uur. Vertrek wordt iets later daar een passagier z’n koffers verkeerd heeft ingecheckt horen we via de boord radio. Buiten is het helder weer. Momenteel is het  18.00 uur vliegen nu over Madrid  op weg naar Sevilla waar het net geregend heeft vertelt de piloot en het nog 24 graden is. Verwacht rond 18.50 uur te kunnen landen😊
Na aankomst op vliegveld wordt ik eruit gehaald om het gezondheidsformulier te laten scannen. Groen vinkje ✅ Dus
mag door naar de bagageband.
Met een scheurende taxi chauffeur die van links naar rechts rijd gaan we  naar hostal  Triana in de binnenstad van Sevilla.

Kosten taxi €27,- voor 3 personen. Kleine Kamer met 3 stapelbedden

D7D13E1F-CDEA-43E2-95F4-0529DDBD356D

en geen buiten raam is dit.

Wel een raam dat opengaat naar de ruimte van de receptie. Benieuwd hoe het slapen zal gaan. Kosten €14,-. Handdoek €1,-. Buiten is het nog 25 graden. Gaan eten in de stad waar net een processie met muziek  langs komt.

89A8A10A-DB19-4BB4-82ED-9D2046A4D0D1

Ter ere van Allerheiligen. Ommetje

D4EDE0FF-CF80-4684-9B75-817108ABC6F17218E8BE-C8DF-4942-9EA8-64B617FB5E0C

langs de rivier

en rond 23 uur stapelbed opgezocht. Vannacht mag ik beneden slapen 😴 Oordopjes in en proberen te slapen. Lukt niet zo best tot 1 uur lawaaierig in dit hostel.

Dinsdag 2 november.
Om 6 uur begint het “ rommelen” van iedereen. Wat doen we aan, wat gaat ermee in de rugzak. Grote rugzak inpakken, die vervoerd gaat worden 👍voor € 5,-. Ontbijten met toost brood jam pasta jus thee en melk. Rond 8.15 uur vertrek. We gaan voor de rivier de RIO Guadalquivir naar de Ruta Via de La Plata. Op zoek naar de gele pijl.  Via de openbare vers markt

C192DB9B-D84C-4138-813C-43F7AECC24C8

Mercato de Triana langs de rivier

CBD3A775-66D9-41DA-A165-E3CD6727AC8871A80203-0BA6-45A2-A315-E6CAB356A329

waar ergernis nr. 1 ook is.

Ondanks het mooie bord wat niet gelezen/begrepen? wordt.

De route is goed aangegeven, veel

BF91F8C3-FF80-49BA-ACFD-7E7A72DC0AEF169A8A61-1F76-4D0B-B314-1CF64E2942F3FA0D68F8-10B8-41D5-AAFB-E4144B847B3C76382BE3-1945-4B45-8DD9-B3DA7F93A940

verschillende borden en pijlen wijzen de weg

Over industrie terrein, tussen autowegen door gaat de route.

3A7DAE5B-4487-417E-A7D3-4970FEE631F76336B968-1D0F-44EE-B94A-A1C58312279F

Overal graffiti en afval. Buiten bedrijf zijnde agrarische bedrijven, vergane glorie zo te zien.

Komen de 1e pelgrims tegen vader en dochter uit Columbia. Later nog de Duitse Heike uit de buurt van Celle die alleen op pad is. Af en toe voelen de schoenen extra zwaar door modder wat blijft plakken.
Om 15.15 uur arriveren we bij ons overnachtingsadres in Guillena na 5 uur wandelen en 22 km gelopen te hebben.

6D5D1AE3-9C3F-4EE9-99B1-D777231AC543

1. Titia:
    Nou de kop is er af.
    Wel eerste stuk langs niet zo leuk stukje. Maar dat zal wel bij iedere grote stad zijn.
    Lekker genieten nu maar en hopenlijk betere slaapplaatsen.
    Buen camino
  2. Marian Rijksen:
    Leuk verhaal Miets!
    Goeie reis en veel wandelplezier.
  3. Liesbeth:
    3 november 2021
    Miets geniet van alle indrukken. Leuk dat je een verslag bijhoudt voor alle fans. Liefs
  4. Irma Schrooyen:
    Hallo Miets
    Buen Camino voor jou en de ganse groep.
    Ik volg met plezier jullie camino en geniet met jullie mee.
    Groetjes
  5. Mien Brueren:
    4 november 2021
    Leuk Miets,geniet van de mooie wandeling.
    Groetjes Mien.
  6. Ellen:
    4 november 2021
    Ha Miets, leuk dat je weer een verslag bijhoudt ....kunnen wij op afstand beetje meegenieten 😉 geniet van deze bijzondere reis en je wandel vriendinnen....Ik kijk uit naar je volgende verslag!
  7. Marianne:
    5 november 2021
    Mooi verteld Miets. Succes met de volgende kilometers. 👍🌞
  8. Gonny:
    10 november 2021
    Wat fijn om jouw belevenissen te volgen.
    Mooi geschreven, alsof jezelf een beetje meeloopt.