Vrijdag 5 november 4e wandeldag

5 november 2021 - El Real De La Jara, Spanje

Via het Nationaal Park naar El Real de la Jara. 28-29 km

Voor de wekker wakker door

0DB42E5B-71CF-479A-B1B2-5D0D2738AD31800A9081-3B2A-4A73-B77F-B4346944DA13

kraaiende haan die zijn kippen aanzet tot ……in de binnentuin bij het hotel. Nog even naar  het dakterras  om sterretjes te kijken en het licht  tussen de witte huizen van de opkomende zon  te zien voordat  we naar een café gaan ontbijten. Met taxi naar het beginpunt van vandaag het Nationaal park.  Ik noem het vandaag “hekjes dag”.

8ACD8E99-6760-437B-9F18-EF7098957C4C

Weet niet hoeveel hekken we open en dicht hebben gemaakt. Een strak blauwe lucht de zon in de rug en een fris windje zo stappen we flink door. Het uitzicht is fantastisch. Kurkeiken, inheemse dennen en veel ander

B6A55588-7E70-4E2C-8690-7E34BCA2C69A

besdragende struiken.  We lopen tussen de varkens, schapen en

3AD5C0A4-85AC-4439-ACAF-4F191891FF37

geiten die overal op deze route grazen.  Het laatste stuk is stijl omhoog. Ben blij met mijn

1BF2FFB3-6B9D-4D42-9FED-AAA097332CC7

stokken. Een Zwitserse, blijkt achteraf, komt gepakt en gezakt moeizaam naar boven met haar fiets.  Ze wilde niet langs de grote weg maar dit had ze niet verwacht. Pauzeren  tussen de middag in het dorp Almadén. Verbouwen zoals echte Hollanders het hele terras zodat we mooi in het zonnetje kunnen zitten. Voor vertrek zetten we alles weer terug op z’n plaats.
Buiten het dorp ligt de Plaza de Toros de arena voor stierenvechters. Even verder een heel park met  zonnepanelen aan beide zijden van de weg. Spanjaarden zijn  dus ook  bezig met energie opwekken. Het landgoed La Pastura waar we

1FFA39AF-53CE-42C2-A0A2-7BE132BE46BF

doorkomen met zijn parkachtige tuin is prachtig. Om 17.30 uur zijn we op ons overnachtingsadres. Treffen er de Duitse Heike en de Italiaanse Erika met haar vader. Die hebben vandaag een kortere route gelopen. Erika heeft last van haar achillespees. Er zijn verschillende kamers zonder raam. Gelukkig die van mij niet. We slapen met z’n drieën. Er is ook nog een Fransman op de fiets onderweg naar Santiago. Het avondeten ging mis. Als voorgerecht had ik iets met boontjes en ei besteld. Zaten er toch garnalen tussen. Kon ik echt niet eten. Terug naar de keuken. Voor het  hoofdgerecht ging ik op zeker,  kipfilet en frites, als toetje rijstepap met kaneel. Na een prachtige dag, zonder probleem met lopen is het goed slapen gaan😴

1. Ellen:
    6 november 2021
    Ha Miets, dank je wel dat je jou ervaringen zo met ons deelt....Ik heb het al eerder tegen je gezegd....je schrijft heel pakkend, mocht je je ooit gaan vervelen😉 kun je altijd nog gaan schrijven 🤪
    Succes Vandaag 😘
  2. Riny:
    Hoi Miets
    Ja het is prachtig zoals jij ons meeneemt in je avontuurlijke verhaal en wij het geloof krijgen dat we zelf meedoen aan deze tocht. Je kunt het bijna voor je zien.
    Ik wens je nog heel veel succes toe en geniet er vooral van.
  3. Titia:
    6 november 2021
    Wat fijn om zo te lopen.
    Wel flink stijgen.... en weer dalen.