Dingen doen levert altijd iets op! 😉

17 maart 2024 - Kessel, Nederland

Het is zover. Zondag 17 maart, op naar  Roncesvalles in Spanje waar ik me van 22 maart tot 5 april als hospitalero ga inzetten voor het Colegiata (klooster) in hun albergue ( herberg) Aterpea genaamd. Waar 183 pelgrims kunnen overnachten. De oude herberg Itzandeguia met 120 bedden in een grote ruimte heeft tot 2010 als pelgrimsonderkomen gediend. Hij wordt bij grote drukte nog steeds gebruikt.
Ga ervaren wat het betekent hospitalero te zijn?

9E31772C-8E45-40EC-A643-441C8E5ABBB2

Met een vol geladen auto waarin mijn fiets precies past,  zonder het voorwiel eruit te halen naar Roermond,  waar in de Christoffel kathedraal om 11.30 uur de pelgrimsmis met zegen is voor de vertrekkende pelgrims dit jaar. Tref veel bekende in de kerk. Liedjes gezongen door het Roermonds mannenkoor luisteren de mis mooi op. O Sterre der Zee, Pelgrimstocht der mensen en het Jacobuslied niet te vergeten. Echt oudere mannen zegt goede bekende Noud Jacobs uit Panningen, die toevallig naast mij zit. We wisten niet van elkaar dat we de pelgrimszegen gingen halen. En zijn wij dan geen oudere mensen? 🤓 De priester vertelt dat “Ieder zijn eigen kruis draagt”. Dat klopt. Na afloop is er nog koffie en vlaai aangeboden door de Broederschap  van de H.  Jacobus de Meerdere.

IMG_9870

Dit laat ik aan mij voorbijgaan. Om 13.30 uur rij ik naar Nancy in Frankrijk waar ik rond 17.30 uur arriveer na 372 km en 4 uur rijden. Hotel Stanley, midden in de stad met geen parkeer mogelijkheid. In de buurt van het hotel plekje gevonden tussen allemaal bedrijfsbusjes. Of ik hier mag staan? Gok erop.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annelies Giesen:
    Hoi Mietz
    Wat leuk weer een nieuw en heel ander camino avontuur.
    Goede reis en veel plezier. Het gaat jou zeker lukken.
  2. Noud Jacobs:
    Hoi Miets,
    Leuk om je te kunnen volgen en veel plezier gewenst met het hospitaleren in Roncesvalles en de aanvullende fietstocht naar Santiago de Compostella.
  3. Annie:
    Succes en veel plezier, 🍀🥰
  4. Marjan:
    Miets, goede reis.
    Wij hebben de 2e dag erop zitten en zijn nu in Apulia. Alles aan het lijf lekker stijf en licht pijnlijk! Zoals dat gaat ook al 2 avonden gezellig met mede pelgrims zitten kletsen. Geweldig toch! Dan is de wereld toch klein en simpel.
  5. Wim Evers:
    17 maart 2024
    Goede reis Miets. Snel gereden naar Nancy.
  6. Rita:
    Goede reis Miets
  7. Mien Olislagers:
    18 maart 2024
    Hoi Miets geweldig dat je dit avontuur helemaal alleen aan gaat met je auto ik wens je een veilige reis en ik ga genieten van je verslagen.
  8. Mien Olislagers:
    18 maart 2024
    Hoi Miets heel veel veilig rijplezier naar je bestemming om te gaan helpen ik ga weer genieten van je reis verhalen .
  9. Hans Koster:
    18 maart 2024
    Hoi Miets, wij kijken weer uit naar je geweldige verhalen en mooie foto's.
    We wensen je een veilige reis en mooie ontmoetingen tijdens het hospitaliseren, succes, José en Hans
  10. Titia:
    Hoi Miets
    Een hele goede reis gewenst naar Roncevalles.🚗🚗
    Ga je zeker volgen en ben benieuwd naar je ervaring als hospetalier in Roncevalles.
    Geniet hier eerst maar van en dan van je fietsreis 🚲naar Santiago.🙏🙏
  11. Ellen:
    Hoi Miets,
    Op naar mooie, inspirerende, ontroerende contacten en momenten.
    Ik wens je een veilige reis toe en veel plezier! Ik kijk uit naar je reisverslagen.
    Groet 🙋‍♀️
  12. Veronic Thiessen:
    18 maart 2024
    Hoi Miets, veel plezier onderweg en als hospitalero, kumpt good. 🍀🤗
  13. Ton:
    18 maart 2024
    Eèñ ding is zeker: Miets zal nooit vastroesten! Heel veel plezier op deze tocht Miets.
  14. Thea:
    18 maart 2024
    Wat geweldig zeg! Met weer een mooie ervaring erbij!
    Leuk dat ik weer van ver af,” meer kan reizen” !
    Doordat Miets inderdaad nooit “vastroest”!
    Fijne reis 😍👍👏😘
  15. Anne-Miek:
    18 maart 2024
    Miets leuk weer een nieuwe ervaring.
    ik ga het mee beleven op afstand
  16. Marianne:
    18 maart 2024
    Veel plezier Miets, doe voorzichtig, genieten, ga je volgen!
  17. Toos van Beek:
    18 maart 2024
    Ha Miets. Geweldig weer op weg.
    Ik zal de wandelgroep op de hoogte houden van je nieuwe reis. Gr Toos
  18. Tiny Wilms:
    18 maart 2024
    Hoi Miets, super leuk dat je gaat hospiteren in Roncesvalles, hier heb ik in 2016 geslapen tijdens mijn Camino Frances.
    Ga genieten van dit mooie werk, er komen bijzondere pelgrims op je pad met mooie verhalen.
    -erg fijn om er voor hun te mogen zijn-
    🙏😘
  19. Marian Beurskens:
    18 maart 2024
    Hoi Miets, toevallig gisteren nog over je gehad: wanneer je vertrok en waarnartoe precies.
    Leuk je weer te kunnen volgen, ben benieuwd wat je weer allemaal meemaakt!
    Toi toi toi
  20. Lydia:
    18 maart 2024
    Super! en...deze keer kun je zonder problemen veel spulletjes meenemen voor jezelf en anderen😉; blaren pleisters.., banden pleisters ...,appelschijfjes ..., paprika schijfjes.., dikke kaas bollen, ..heerlijk.
    Geniet ervan!
  21. Hanny:
    Ha Miets.
    Oh leuk dat je buurman Noud ook nog hebt gezien in Roermond. En dat de zegen je veilig heen en terug brengt. Naar Nancy is al heel snel gegaan. Op naar t volgende. Het laat me benieuwen je nieuwe reisblog Miets.
    Geniet en beleef.
    Hartelijke grtjes uit Panningen
  22. Marlou Peeters:
    Hoi Miets
    Leuk je reis weer te kunnen volgen. Knap dat je dit allemaal doet. Fijne reis, veel plezier en geniet er van
  23. Marja:
    Ha Miets,
    het is zover op pad naar Spanje... heel veel fun en ik ben nieuwsgierig wat je daar allemaal gaat doen in de herberg, het is best groot deze herberg, zeg!.
    Een mooie tijd voor jou, groetjes en een knuffel , Marja

Jouw reactie